آخرین اخبار

انتخابات در کهگیلویه وبویراحمد با آرامش در حال برگزاری است

یاسوج – ایرنا – استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت:فرایند اخذ رای از واجدان شرکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این استان در آرامش و امنیت در حال برگزاری است.

اشتراک گذاری
08 تیر 1403
کد مطلب : 14218

سید علی احمدزاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انتظار می رود که مردم همیشه در صحنه استان حضور در پای صندوق های اخذ رای را به ساعات پایانی روز مخوکول نکنند.

وی با اشاره به اینکه حوزه های مناطق عشایری کهگیلویه وبویراحمد آفلاین هستند این آمار جدا از شمار رای دهندگان مناطق یاد شده است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد از مردم خواست تا فرایند رای گیری را به ساعت های پایانی امروز موکول نکنند.

احمدزاده با یادآوری این نکته که در ساعت های پایانی احتمالا شاهد صفوف شلوغ خواهیم بود تصریح کرد: موکول کردن اخذ رای به ساعت های پایانی روز باعث زحمت برای رای دهندگان خواهد شد.

وی عنوان کرد: فرایند رای گیری به صورت دستی، ولی احراز هویت به صورت برخط انجام می‌شود و واجدان شرایط باید شناسنامه یا کارت ملی به همراه داشته باشند.

احمدزاده ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با ۶۵درصد مشارکت در بین استان‌های کشور رتبه اول مشارکت را کسب کرده و امیداست با حضور پرشور مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز رتبه اول مشارکت را کسب کنیم.

وی عنوان کرد: همه متولدان پیش از هشتم تیر ماه سال ۱۳۸۵ می ‎توانند در این دوره از انتخابات با به همراه داشتن شناسنامه یا کارت ملی مشارکت داشته باشند.

در پی شهادت آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان، در اجرای اصل یکصد و سی و یکم قانون اساسی و مواد ۳۸ و ۳۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری و تبصره‌های ذیل آنها، حداکثر ظرف ۵۰ روز باید زمینه برگزاری انتخابات و انتخاب رییس جمهور جدید انجام شود لذا ستاد انتخابات کشور برای برگزاری چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، کار خود را آغاز کرد .

بیش از ۵۳۰ هزار نفر از جمعیت ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه وبویراحمد ولجد شرایط در انتخابات هستند.

اسامی نامزدهای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به شرح زیر است:

مسعود پزشکیان- فرزند محمد علی- کد نامزد ۲۲

مصطفی پورمحمدی- فرزند حسین- کد۳۳ نامزد

سعید جلیلی- فرزند محمدحسن- کد۴۴

محمدباقر قالیباف- فرزند حسین- کد نامزد ۷۷

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور و سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 13 =